Nya jobbet!

Hej!

Nu är det helg igen.. har jobbat en och en halv dag på "nya" jobbet nu, eller jag jobbar ju fortfarande för kommunen och omsorgsbygg men har fått en annan arbetsuppgift. Det går ut på att åka runt och placera ut och hämta in radonmätare (små plastburkar som mäter halten radon i luften). Det gör jag på alla fastigheter som kommunen har hand om, typ dagis, äldreboenden m.m. så det blir en hel del bilkörning! Har fått en bil (och en gps, som tur är!) som jag ränner runt i hela dagarna. Ganska slappt jobb ändå, kan ju lägga upp min dag lite som jag vill och jag kan även välja lite vilka tider jag jobbar. Har dock tänkt jobba 7-15 som innan eftersom Cicci jobbar den tiden och jag börjar vid kl 16 de dagar jag jobbar på Maxi.

Imorgon ska jag jobba på Maxi, känns lite segt att jobba när alla andra är lediga men samtidigt gött att tjäna pengar. :) Erik, Emelie och Danne ska ut o festa ikväll så de är påväg till nån fest snart. De hade tänkt festa imorn (eller Danne tänkte väl festa både fre o lör) men nu blev det ikväll istället. Hade eventuellt tänkt hänga på imorgon men nu blir det nog en lugn helg för ikväll tänker jag inte festa. Både jag och Cicci är ganska trötta efter jobb och gym.

Efter gymmet var vi en sväng på stan för jag tänkte köpa nya skor, kan väl vara dags när man blir blöt om fötterna så fort det är en droppe regn på marken? :P
Men tyvärr hittade jag inga som var bra och inte snordyra... Har ju nån konstig besatthet att jag alltid ska ha vita sneakers... Konstigt! :S


Nu undrar Cicci om jag sitter o skriver uppsats så då är det dags att sluta! :P

Hoppas ni får en bra helg!

/Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0