Bilder från senaste tiden!

Båten vi åkte ut och dök med på Koh Tao.

Martin på båten!

Hela gänget tillsammans med dykinstruktören när vi tagit dykcert :D

På Chaweng beach, Koh Samui.

Hela gänget åt middag på samma strand.

På nattmarknad första kvällen i Krabi.

På longtailbåten vid Tub island, Krabi.

Nu håller internet på att krångla så innan allt försvinner publiserar vi detta inlägg. Vi befinner oss nu på Koh Lanta, vi kom hit mitt på dagen idag. Vi har precis käkat middag och ska snart bege oss bort till en resort bredvid där Jens, en gymnasiekompis till mig (Cicci) och två av hans kompisar befinner sig. Vi ska gå och kolla på Real Madrid- Barca.

Mer bilder från senaste tiden plus härifrån kommer i morgon om internet fungerar okej då!

Ha det bra!

Krabi!

Hej!

Just nu sitter vi på restaurangen där vi bor vid Aonang beach, Krabi. Vi har varit här två nätter hittills och allt har varit kanon.

När vi kom fram hit från Koh Samui var klockan ca 14:00, det var ingen lång flygning direkt, upp och sen nästan direkt ner för att landa. :P Men det var skönt att slippa sitta 10 timmar på en buss!
På eftermiddagen gjorde vi inget särskilt, mest gick runt och tittade på stranden och så.. På kvällen åkte vi in till Krabi stad då taxichauffören som körde oss från flyget sa att det var en stor marknad där tre dagar i veckan. Dock så var det inget märkvärdigt och inte alls så stort som vi förväntat oss, är inte ens helt säkra på att vi åkte till rätt markand. haha. :)

Igår hyrde vi alla en longtail-båt tillsammans och åkte ut till tre olika öar, Chicken Island, Tub Island och Poda. Det var en riktigt lyckad dag med mycket sol och bad på riktigt fina stränder och även riktigt bra snorkling vid Chicken Island. :) På kvällen gick vi ut och åt för att sedan gå och spela biljard, riktigt skoj även om kvalitéen på spelet var varierande. ;)

Imorse åkte Martin, Rickard, Danne och Anders (en norrlänning som Danne, och vi, hängt med senaste tiden) till Phi Phi. Vi valde att stanna kvar här och ta en longtail-båt till Phra nang beach som ligger en bit söderut och endast kan nås med båt, mat kunde man köpa ur båtar som låg längs stranden. Även den stranden var riktigt fin så det blev en hel del sol och bad även idag! :)

Vädret har varit kanon hela thailandsvistelsen, bortsett från nån dag på Koh Chang, vi hoppas verkligen att det håller i sig trots att regnperioden ska börja här snart.. Men vi hoppas den blir "försenad" eftersom de hade så dålig väder här för några veckor sen!
Krabi är iaf riktigt fint och väldigt häftigt omgivning med branta klippväggar som omger stränderna och höga "torn" som sticker upp ur havet!

Nästa destination blir med största sannolikhet Koh Lanta, vi beger oss nog dit antingen imorgon eller i övermorgon.

Ha en fortsatt trevlig dag! Vi hade tänkt lägga upp ett gäng bilder eftersom internetuppkopplingen verkade ganska bra här, men självklart så vill den inte alls nu. Vi gör ett försök med nån bild straxt men ha inte för höga förhoppningar :P

/Micke & CC

Några bilder (mer kommer ikväll)

Fest på Koh Phanang.

På dagarna chillade vi vid poolen :) Koh Phanang.

Hinner inte lägga upp mer bilder nu tyvärr. Det är dags för dom andra att vakna så vi kan köpa frukost och sedan bege oss till nån närliggande ö med långtailbåt...

Lycka till på serieprämiären alla linghemsbrudar! jag håller tummarna!

/Cicci & Micke

På Koh Samuis flygplats

Hej!

Vi är nu på Koh Samuis flygplats och ska strax flyga mot Krabi. Internet har varit ganska dåligt nu så vi har inte haft ork att skriva blogg då internet slutat fungera varannan sekund... Men vi har haft några sköna dagar på Koh samui med sol och bad. Nu ska vi som sagt till Krabi, vi vet inte riktigt hur länge vi blir där men det blir nog ett tag för iaf jag börjar bli trött på att åka runt hela tiden :) Imorn är det exakt 3 veckor tills vi åker hem. Längtar hem lite men vill ändå inte åka hem :P

Ne nu är det dags att gå till gate så vi hörs senare när vi är framme på Krabi!

Mot Koh Samui...

Hej.

Vi har precis checkat ut här på koh tao och ska om några timmar bege oss mot koh samui. alla har fått sitt dykcert nu så vi firade det lite igår. vi hade även med en fotograf igår som filmade oss hela sista dagen, det blev en riktigt grym film så vi köpte två exemplar! dyka är jag inte klar med kan jag lova, det är grymt!

ne nu ska vi hitta på nått att göra innan färgan går om några timmar... vi åker nog dit färgan går ifrån o kollar om det finns nått man kan göra där.

/Cicci & Micke

Äntligen en uppdatering!

Hej!

Det har varit dåligt med uppdateringar och bilder här på bloggen den senaste tiden, detta beror mestadels på att vi haft fullt upp hela dagarna men även på att internetuppkopplingarna har varit väldigt opålitliga.. Men vi tänkte iaf försöka ge er en uppdatering på vad som pågått den senaste tiden! :)

Som vi berättade lite kort om tidigare så spenderade vi tre nätter på Koh Phangan, dessa dagar bestod mest av sol, bad och slappande på dagarna och festande hela kvällarna. Vi var även där under songkran (thailändska nyåret), det var helt galet kul! Vattenkrig på gatorna överallt, och verkligen alla var med! Gamla som unga, turist eller thailändare spelade ingen roll, alla var dyngsura och hade hur kul som helst! :) I övrigt var det kul på Koh Phangan, vi bodde bra på en ganska fin resort och vi träffade många trevliga människor.

Efter Koh Phangan åkte vi mot Koh Tao, en lite mindre och lugnare ö där i princip allt handlar om dykning och snorkling. Alla fyra tyckte nog att det var ganska skönt att slippa allt festande ett tag! :P
Första dagen slappade vi bara och återhämtade oss innan det dagen efter var dags att börja ”Open Water” kursen för att ta dykcertifikat. Idag har vi fullfört den tredje dagen och allt har gått kanon! Vi har genomfört alla övningar man ska göra (under och över vattnet) plus teorin. Alla fyra har lyckats klara allting på första försöket så det har gått riktigt smärtfritt! :)
Imorgon är sista dagen på kursen, då ska vi göra två dyk ner till 18 meters djup (det djupaste man får dyka med open water cert.). Det ska bli riktigt kul och vi hoppas på att få se en hel del häftiga fiskar, förhoppningsvis även valhajar som finns här! :)

När kursen är klar spenderar vi en sista natt här på Koh Tao för att sedan åka vidare. Tanken var att vi skulle åka ner mot Phuket, Phi Phi och Krabi, men eventuellt tar vi ett par nätter på Koh Samui innan eftersom det ändå är på vägen dit. Beror lite på hur väderprognosen kommer att se ut för de olika platserna.

Ikväll blir det nog att sova tidigt eftersom vi börjar dyka kl 07:30 imorn. Tyvärr får ni nog vänta ett tag till på bilder, för internetuppkopplingen är så fruktansvärt dålig!

Ha det bra!

/Micke & Cc

Koh Phangan

Hej hej!
Nu var det lange sen vi skrev. Vi akte nattbuss fran Bangkok och hit till Koh Phangan for nagra dagar sen och har ar det mest sol, bad och fest som galler :) Thailand firar nyar nu det ar riktigt drag hela dagarna om man sa skulle vilja. De firar genom att ha en stor vattenfestival dar alla skratter vaatten pa alla. Det gar inte ga ut pa gatorna utan att bli blot!
Imorgon aker vi vidare till Koh Tao dar vi ska ta dykcertifikat. Hoppas det kommer bli en grym upplevelse att dyka! Vi kommer val vara dar i ungefar en vecka skulle jag tro innan vi aker vidare mot Phucket, Phi phi och Krabi. Nukanns det inte alls som att det ar langt kvar tills det ar dags att aka hem. Ca 4,5 vecka.
Ne ska ut till poolen en svang till innan mat och dusch! Bilder kommer senare!
Kramar Cc& Micke

Poolhäng!

Vi var lite trötta på salt och sand så idag tog vi en dag vid poolen :) Det var fint väder idag också så det var riktigt skönt. Nu håller vi på att ladda ner en film vilket går väldigt segt när internet uppkopplingen inte är den snabbaste ;) Martin och Rickard kommer fram till Bangkok om några timmar, sen tar de en dag där innan de kommer ut till oss!

Pratade med Pernilla förut på facebook och hon hade varit på BB i några timmar men sedan åkt hem, när jag pratade med henne skulle hon förmodligen åka in igen! Vi får verkligen hoppas att lilla Nova vill ut idag, hoppas allt går bra gumman :) Vi tänker på er! ♥

Vi ska (om filmen vill bli klar) ta en lugn kväll med lite godis! Imorn blir det nog stranden igen :)

Har inga bilder från dagen men imorn kanske det kommer några nya!

bilder från moppedagen

Bild från utsiktsplatsen. (Ön vi paddlade kanot till)

Lonley Beach, riktigt fin strand med turkost vatten :)

Cc på moppen!

Bang bao fiskeby.

Bang Bao beach.

Micke på stranden där vi bor.

Det va lite bilder från gårdagen! Håll utkik efter nästa uppdatering :)

Moped och paddling

Vi bestämde redan kvällen innan att vi skulle hyra moped för att kolla in resten av ön och dom andra stränderna. Vi gick upp skapligt för att äta frukost och sen packade vi grejerna och gick och hyrde varsin moped för hela dagen.  Vi började med att åka och tanka innan vi gav oss iväg.

Efter några uppförsbackar kom vi fram till en utsiktsplats där vi stannade för att ta några bilder på den fina utsikten. Efter det möttes vi av några fler uppförsbackar innan det var dags för nedförsbackar på andra sidan höjden.  På andra sidan fann vi Lonely beach vilket visade sig vara en mycket fin strand med riktigt klart och fint vatten. Här stannade vi nån timme för sol och bad. Vi inhandlade även en frisbee för att ha något att göra på stranden och i vattnet!

Vi åkte sedan vidare ner mot Bang Bao beach. Först kom vi till en liten fiskeby med samma namn så vi trodde att stranden skulle ligga där. Vi gick runt och kollade lite på marknaden som fanns där och åt lunch innan vi insåg att stranden låg lite längre söder ut. Dock var denna strand inget vi gillade jämfört med dom andra så vi åkte granska snart tillbaka till Lonely beach där vi spenderade resten av dagen.

Idag hyrde vi en kanot för att kolla in en av de små öarna som ligger precis utanför stranden där vi bor. När vi kom dit såg vi att det var ganska stenigt så vi paddlade vidare, ännu en gång mot Lonely beach. Där var vi några timmar innan vi paddlade tillbaka och lämnade kanoten och käkade lunch på restaurangen där vi bor. Båda vart helt slut efter paddlingen så det satt fint med mat. :) Efter maten lade vi oss några timmar i poolen innan vi gick till restaurangen för att äta glass.

Nu har vi precis varit och ätit middag och ska ta en lugn slapp kväll med film och godis här hemma i vår bungalow. Idag flyger även Martin och Rickard mot Thailand och på onsdag kommer dom ut till oss på Koh Chang. Hoppas resan går bra för er :)

Ha det bra alla andra där hemma! Bilder kommer snart!

Bilder från Koh Chang

Utanför våran första bungalow.

Söt unge på stranden!

White sands beach.

Micke på White sands.

Cc redo att hugga in på en mumsig pannkaka!

Små elefanter som badade när vi kom till Kai Bae beach.

Kai Bae beach.

Våran bungalow här på Kai Bae!

Våran pool.

När vi fick koka och steka våran egen mat.

Inlägget om idag när vi åkte moped kommer imorgon!

Koh Chang

Till slut fick vi komma ifrån sjukhuset och därmed även Bangkok. Vi tog en direkt en taxi till busscentralen för att ta en buss ner mot Trat, där färjan till Koh Chang avgår ifrån. Vi hade tur och kom med en buss endast en halvtimme efter att vi kom till busscentralen och fem timmar senare, omkring halv sju, var vi framme i Trat. Eftersom vi trodde att det skulle bli för sent för att åka vidare mot Koh Chang så var planen från börja n att övernatta i Trat. Men när vi kom fram visade det sig att det gick en färja vid halv åtta så vi tänkte att det kunde vara skönt att komma ända fram!

Väl på färjan hade vi egentligen ingen aning om hur lång tid den skulle ta eller vart vi skulle ta vägen sen, men vi hörde att det satt några andra svenskar en bit ifrån oss så vi frågade de om de visste hur lång tid båten skulle ta, det visste de inte! Haha. Men däremot så hade de bokat boende några nätter på ett ställe vid White sands beach så vi pratade lite med de och det slutade med att vi också hängde på till samma ställe för att höra om de hade något ledigt boende till oss. Svenskarna visade sig iaf vara tre st i 40-50 års åldern hemmahörande i Norrtälje, riktigt trevliga faktiskt. J

När vi kom fram till stället där de hade bokat boende visade det sig att de hade en bungalow ledig även till oss. Vi bestämde oss för att boka tre nätter och fick därmed även lite rabatt. J

De två nästkommande dagarna spenderades i White sands beach, vädret var hyffsat första dagen och riktigt fint andra dagen (förutom på eftermiddagen då det regnade lite..). På dagarna höll vi till mestadels på stranden och tog det allmänt lugnt eftersom Cicci fortfarande behövde återhämta sig. På kvällarna gick vi ut och åt på restaurang och hann även med att kolla in utbudet av shopping som fanns. Vi bestämde oss för att vi ville byta boende efter de nätterna vi bokat och gick därför runt och tittade på olika alternativ, båda ville gärna ha pool men då blev det genast lite dyrare. Vi funderade även lite på om vi skulle byta strand och åka nedåt på ön men vi visste inte hur de andra stränderna var.

När vi vaknade på morgonen hade vi fortfarande inte bestämt oss för om vi skulle stanna eller åka neråt. Men vid frukosten träffade vi dom andra svenskarna och då hade de dagen innan hyrt mopeder och tittat in de andra stränderna. De tipsade oss om Kai Bae beach som de tyckte var fin. Så vi bestämde oss efter frukosten att checka ut och åka mot Kai Bae.

Väl framme hade vi åter igen ingen aning om vart vi skulle ta vägen men beslutade oss för att gå ner mot stranden och se vart stranden var finast och leta boende. Andra stället vi tittade på hade jätte mysiga bungalows som var riktigt fräscha till ett bra pris. Ett stort plus som vi inte visste när vi bestämde oss var att de hade en grymt nice pool! :)

De två dagarna vi bott här har det varit riktigt fint väder. Vi har legat på stranden och vid poolen i princip hela tiden. Igår kväll var vi ute och åt på ett ställe där man fick steka och koka sin egen mat vid bordet. Det var lite roligt men kanske inte något vi gör om J.

I morgon har vi tänkt hyra mopeder för att spana in resten av ön. Det finns en hel del stränder söderut så vi tar en heldag på mopederna med sol och bad längs vägen. Med andra ord hoppas vi på fint väder även i morgon! :)

Det här inlägget skulle egentligen ha lagts ut igår men vi fick inte tag i nått internet då så det kommer nu istället. Mer info om dagen på mopederna kommer imorgon! :)