Bilder fran Afrika!

Har kommer lite bilder fran var Afrikaresa an sa lange!

pa toppen av Table Mountain!

Utsikten fran Table Mountain.

Forsta natten i talt.

Hela gruppen vid Godahoppsudden!

Pingvinerna poserade for fullt!

Alla fyra vid Fish River Canyon.

Kanottur pa Orange River.

Cicci poserar i Namibia oknen, Big Daddy (en 350 m hog sanddyn) i bakgrunden.

Jag efter att ha rullat ner for en 200 m hog sanddyn! sand overallt! :)

Hela gruppen badar i Namibia oknen!

Solnedgang.

Tropic of Capricorn.

dag 9 pa turen

Hej hej!

Vi ar nu i Swakopmund nu, den nast storsta staden i Namibia. An sa lange har vi haft det underbart pa turen. Vi lamnade Cape town bakom oss tidigt i mandags morse for en lang och mycket varm dag i trucken. Vi anlande till var forsta camp straxt innan solen gick ned och slog upp vara talt for forsta gangen. Talten ar stora och rymliga vilket ar valdigt skont, vi sover anda bara vi tva tillsammans anda. Pa fosta campen fanns det enbart ett skul med en toalett och en dusch, sa vi undrade lite vad vi givit oss in pa...

Pa tisdagen var det dags att aka vidare, denna dag var det dags for att passera grensen till Namibia. Bara nan mil efter gransen var vi framme vid Felix Camp dar vi skulle spendera de tva narmaste dagarna. Har fanns det pool och bar sa alla var nojda och glada. Vi skulle egentligen ge oss ut och paddla kanot nastan direkt, men det visade sig att det blaste for mkt sa vi skulle klara av hela rutten pa en dag istallet for tva. Sa istallet for att paddla sa fick vi en eftermiddag i poolen vilket alla var glada for eftersom alla var trotta efter forsta natten i talten. Natten spenderdes i var sin solstol framfor poolen dar vi sov valdigt skont.

Vi vacktes tidigt dagen efter och da var det dags att ge oss ut pa orange river for att paddla 3 mil. Det var valdigt stromt i vattnet sa det var nagra som ramlade ut men jag, Micke, Emelie och Erik holl oss kvar i vara kanoter. Aven denna natt spenderades i var sin solstol :)

Dagen efter akte vi vidare, denna gang skulle vi till Drifters dessert camp. Har var det riktigt nice med skydd for varje talt och grymt haftig natur. Vi kom dit pa kvallen sa guiderna lagade mat och sen var det lite chill framfor elden innan det var dags att sova. Dagen efter spenderade vi med promenad i naturen med tva duktiga guider. Pa kvallen akte vi till en sanddyna for att kolla pa solnedgangen och sedan aka hem nar det var morkt for att se om vi sag nagra djur. Men inget intressant denna gang.

Tidigt dagen efter akte vi vidare for att vandra i Namibia oknen. Dar vandrade vi upp for en stor sandduna for att sedan springa ned pa det brantaste stallet. Det tog ca 30 min att ga upp och tva minuter att springa ned. Nar vi sprungit ned BADADE vi i oknen. Det hade regnat ovanligt mkt sa det var darfor, inte manga som badat i oknen :)
Vi akte sedan vidare till Solitaire dar vi spenderade natten i talt. Dar fanns en nastan tam spring bock som slickade Emelie pa benen :P

Idag har vi nastan bara akt i trucken, nu ikvall ska vi ut och ata med allihopa. Imorn ska vi kora fyrhjuling i oknen pa formiddagen och pa eftermiddagen ska vi hoppa fallskarm.

Bilder kommer! Hoppas allt ar bra med er!

Puss och kram

Första heldagen på turen!

Hej!

Idag har vi haft första heldagen på turen, det har varit en lång men riktigt rolig dag! Den började med bestigning av Table Mountain, en rejäl klättring i brant stigning som vi lyckades klara på ca en timme! Först upp! :P Men helt genomsvettiga! Väl på toppen var det verkligen värt allt slit, en grym utsikt åt alla håll, riktigt häftigt! Vi hann vara på toppen och ta kort i ca en timme innan det var dags för nedfärd, den gjordes däremot med hjälp av kabinbana vilket tog ca 3 minuter! haha. :)

Efter Table Mountain åkte vi vidare och åt mat i Hout bay. Där var vi ca en timme. Sen drog vi vidare mot Cape Point (Godahoppsudden). Den sydligaste udden. Riktigt fin utsikt där också och man såg hur haven möttes.
Efter det åkte vi till Simons Town där vi besökte en strand med pingviner, riktigt coola djur, störtsköna.

Nu på kvällen har vi varit ute och ätit, efter det har vi bara duschat och druckit varsin smirnoff :)

Ska försöka lägga upp några bilder men tyvärr är internet jätte segt så vet inte om det går...

/Cicci & Micke

1a dagen på turen!

Hej!

Nu är vi på Drifters Inn, dom har gratis internet :) NICE! Våran tur började idag med en tripp till en vingård där vi fick prova på olika viner och ostar... Synd att man inte är nått big fan av vin men det var riktigt kul ändå. Vändigt fint...

Vi har inte gjort så jätte mkt innan turen, mest tagit det lugnt och ätit gott :) Vi har även lyckats tvätta allt så nu är det rent... Ca 40 rand (lika mkt i svenska) för att tvätta 5 kg..

Tanken med att åka hit efter allt slit i Norge var ju framförallt att få en häftig upplevelse och en skön semester, skönt att slippa alla norskar.. När vi väl började turen idag visade det sig att det var vi fyra, en nederländska och elva (!) norskar..... ironi??! haha
Men det verkar vara ett trevligt gäng och alla är kring 20-25 så det kommer nog bli en grymt kul resa! :)

Imorn ska vi till Table mountain och Cape point. Så det blir en heldag, det snackas även lite om en utgång imorn men vi får se hur det blir :)

/Cicci & Micke

Bilder

Forvantansfulla pa Arlanda!

Gratis frukost pa flygplatsen i Qatar, gott?!

Forsta dagen pa stranden...

2 doda salar vid poolen!

7%ig smirnoff for 9 kr/st gillar Micke!

Fler bilder kommer sa snart vi kan!

/Cicci o Micke

In Cape Town

Hej!

Vi sitter just nu pa ett internet cafe i Kapstaden. en kort sammanfattning av de resan hit och de forsta dagarna:

Allt borjade med att vi fick skjuts upp till Arlanda av Jonny (Ciccis pappa), dar vi motte upp Erik och Emelie. Efter nagra timmar pa Arlanda borjade var langa resa med flyg till Doha, Qatar. Flygningen gick bra men val pa flygplatsen borjade vi med att tappa bort Erik och Emelie i ca 2 timmar! Vi hamnade namligen pa olika transferbussar fran flyget till terminalen. Erik och Emelie fick aka med bussen innan oss.. Nar vi sedan kom till terminalen hittade vi inte de andra sa vi gick igenom sakerhetskontrollen... Det visade sig till slut att var buss kort om deras buss och darfor kom vi fore de andra! Detta ledde till att vi antog att Erik o Emelie hade gatt darifran medan de i sin tur trodde att det hant nagot med var buss eftersom vi aldrig kom... haha.

Nar vi val hittade varandra gick allt bra och vi spenaderade resten av natten pa flygplatsen. Flyget fran Doha till Cape Town gick aven den bra och denna gang holl vi koll pa varnadra :) Val framme i Cape Town vantade taxin pa oss. Nar vi kom till hotellet var alla valdigt trotta sa vi bestamde oss for att ata pa hotellets restaurang innan det var dags att sova.

Forsta heldagen bad pa bla himmel och 30 grader. VI bestamde oss for att ta taget ner mot Simons town med avhopp vid Muizenberg for sol och bad samt ett avhopp vid Kalk bay for fish and chips. Nar klockan narmade sig sex tog vi taget tillbaka till Cape Town.

Idag hade vi hort att vadret skulle vara lite samre sa vi tankte fa lite nodvandiga saker utrattade, det borjade dock med tva timmars somn vid poolen efter frukostbuffen. Nar vi vaknat till akte vi till Drifters Inn dar vi ska paborja varan tur pa lordag for att bekrafra att vi var har. Efter det gick vi pa stan en svang for att sedan atervanda till poolen eftersom vadret var riktigt bra aven idag :)

Nu ikvall ska vi dricka lite Smirnoff och spela kort pa hotellet. Ska forsoka lagga upp lite bilder i ett nytt inlagg nu, vi far se om det fungerar eller om uppkopplingen ar for seg ;)

Hoppas ni har det bra hemma!

Kramar Cicci och Micke

På väg!!!

När det här inlägget kommer upp sitter vi på planet. Vi är med andra ord på väg ut på resan vi har jobbat hårt för att kunna utföra. Vi nådde målet med vårat studieuppehåll, resan.

Hoppas ni får det bra här hemma och att ni inte kommer sakna oss för mkt. Vill önska ett stort lycka till till Pernilla och Simon som kommer bli föräldrar när vi är borta. Ser redan fram emot att komma hem och träffa den lilla :) Ni kommer bli underbara föräldrar ♥

Vi kommer ha dom svenska mobilerna på, men har kanske inte alltid den bästa täckningen. Om ni inte når oss på mobilerna gör ni det på nätet. På skype heter vi mikod326 och cecma523. Sen finns ju alltid facebook ;)

Sen kommer vi självklart uppdatera så mkt vi kan i BLOGGEN så glöm inte kolla in här och kanske lämna en kommentar ;)

Ha det toppen allihopa! Vi kommer sakna er :) Vi uppdaterar så snart vi får en chans igen!

Och till våra kära mammor, oroa inte ihjäl er! Det kommer gå bra :) Hoppa från broar med endast en gummilina och springa runt bland noshörningar, hur farligt kan det va!? :P

Kramar Cicci & Micke

En natt

vi har precis duschat och ska väl sova om en liten stund, nu är allt packat och vi är nästan helt klara för att åka. Var som sagt inne i stan en snabbis och tränade och sa hej då till Carro, Rickard, Emma och Martin. Sen när vi kom hem har vi packat, checkat in, ätit, letat plånbok på vinden utan framgång, sagt hej då åt Pernilla och Simon, dom var här en sväng :)

Ne nu är det dags att lägga sig i sängen och försöka sova, vi får väl se hur det blir med sömn i natt med tanke på nervositet ;) Micke verkar stenhård men innerst inne är han nog nervös han med...

Vi hörs när vi är framme, hej då så länge!

/Cicci

1 dag!

Shit nu är jag nervös... Har jag med mig allt? Hoppas verkligen inte att jag glömt något viktigt för då är det snart för sent... Vi kommer åka runt halv 9 imorn så det känns bra så vi spipper åka mitt i natten eller så...

Mamma håller på med maten nu, idag blir det köttgryta och ris :) Sen ska vi in till stan och träna och säga hej då till Martin, Emma, Carro och Rickard... Förhoppningssvis hinner jag träffa Malin en sväng också...

Ne ska kolla igenom packlistan en gång till :P

Myskväll

Ikväll blir det en riktig myskväll hemma i Linghem. Vi ska käka tacopaj med mamma, pappa, Carro och Rickard. Kommer bli riktigt gott :) Annars håller jag på med packningen, det går bra än så länge. Väskan börjar bli full och väger för närvarande runt 10 kg. Vi får ha med 15 kg på afrikaresan så det kommer nog gå bra, om jag inte kommer på att jag ska ha nått jätte stort och tungt med mig :P

Micke och Rickard kommer förhoppningsvis hem hit snart så vi kan börja med maten :) Börjar bli hungrig igen även då vi varit hos Mormor hela dagen och ätit både fika, lunch och efterrätt! Hehe. Mormor gör alltid god mat!

Victoria fallet...

Kommer bli så grymt häftigt att se det själv :)

Fest igår..!

Hej allihopa!

Sitter hemma hos Martin och Emma o degar i soffan.. inte bakis men lite seg. Igår var det som sagt fest :)
Det var jag, Martin, Amer, Kim, Tobbe, Löwa, Jonis, Emma, Carro och Cicci. Det var olika grader av satsning och promillehalt hos deltagarna kan man lugnt säga :P Allt från helt nykert till...inte så nyktert! :)
Men det var riktigt trevligt och framför allt kul att träffa alla, dröjer ju ett tag tills nästa gång!

Idag är det grymt tråkigt väder ute, spöregnar! Hade eventuellt tänkt ta en sväng på stan men får se hur de blir med det... Nu närmast på tur står nog en pizza tror jag :) Senare ska jag ut till Linghem när Cicci kommit hem, då blir det att kolla igenom packningen lite och myskväll framför tvn tror jag :D

Nu är det grymt nära tills vi sticker på vår resa! ska bli sååå skönt och grymt kul! :D men lite smånervöst lär det nog va.. :)

Nu blir det att försöka få Martin att gå och hämta pizza till oss ;)

/Micke

Lördag

Hej hej.

Gick upp för en stund sedan. Igår var vi först hos Martin och Emma en sväng, sen gick jag Carro och Emma för att träffa Emma S på Platå. Där satt jag och Emma S och pratade och Carro o Emma festade så de var lite överallt och kom och pratade lite då och då :) Sen gick dom en sväng till Harrys men jag stannade kvar och va med Emma S. Var riktigt kul att träffa henne, var länge sen vi sågs. Emma G jobbade även så träffade henne lite också, fick en god alkoholfri drink, för jag körde hem till Linghem sen...

Ska försöka träffa dom och säga hej då imorn, hoppas jag hinner det annars får vi höras på telefonen :) Hoppas vi hinner ses massor i sommar :D

Nu ska jag käka frukost och sen ska vi åka till mormor och hälsa på och jag ska säga hej då inför resan...

Hoppas ni gillar den nya designen :D

Bilden är från när vi var i Thailand förra gången.

Tiden i Oslo del 2

Hej!

Micke har fixat med ny design till bloggen så då får jag skriva andra delen av tiden i Oslo också :) Om det blir en tredje del får han skriva den istället :)

När vi hade flyttat in och allt var iordning så blev det lite fest.

Efter några veckor i nya lägenheten åkte vi med Danne och Johanna till Tusenfryd. Mkt bra nöjespartk!

Danne och Micke.

Johanna och Danne.

I augusti och september kom först Carro, Rickard och Amer och hälsade på, vi var bland annat ute på en ö och solade och badade.

Amer och Danne.

Jag och Micke.

Några veckor senare kom mamma och pappa :) Vi åt gott, var och kollade på båtar, fikade på stan m.m.

Pappa.

Mamma och pappa vid slottet.

Mickes 25års-dag.

Jag var hemma en helg i Linghem och hälsade på.

Carro och jag.

Några veckor senare åkte vi hem igen, denna gången följde även Micke med. Det blev fest hemma hos Martin och Emma.

Carro och Micke.

Rickard, Martin och Emma i bakgrunden.

Micke och Danne fyllde båda 25 så de hade en 50-års fest tillsammans. Dock kom inte så många som vi hoppats på men vi hade riktigt kul ändå!

Britt, Helge, Eva-Lena och Love var också och hälsade på. Love ägde på tv-spel och vi hade det riktigt trevligt!

Helge, Eva-Lena, Love, Britt och Micke.

Till slut blev det jul och vi åkte till Linghem för att fira. Blev en mysig julafton.

Unni var julfin :)

Nyår firade vi i Oslo. Blev trevligt det också. Efter nyår finns det inga mer bilder, vi jobbade på dom sista veckorna. Städade ordentligt innan mamma och pappa kom och hämtade oss och vi åkte hem. Nu är jag i Linghem, jag och Carro ska snart in till stan och träffa Emma. Om det inte blir det kanske vi tar en sväng förbi Martin där Micke och alla festar. Vi får se hur det blir! :)

Ska sminka mig nu.

Ha en bra kväll och helg. Vi åker på måndag så det är bara två dagar kvar nu :)