Helg!

Känns faktiskt riktigt skönt även fast jag bara jobbat tre dagar! :P
Från och med måndag är jag ensam vaktmästare på dagiset, ska bli kul tror jag. Känns som det kommer gå bra :) Än så länge har det varit lagom mycket att göra, har haft saker att göra hela tiden men ändå inte behövt jobba ihjäl mig. Fick reda på att dagiset är Oslos största och att det är 300 barn och 55 anställda, så som jag sagt så är det riktigt stort! lägger in bilder i helgen :)

Idag efter jobbet ringde jag på en lägenhet som va ledig från 1 augusti, vi kunde komma på visning en halvtimme senare så vi stack iväg. Han höll tydligen på och visade lägenheten hela eftermiddagen. V tittade på lägenheten och den såg riktigt nice ut, en 4:a på 100 kvadrat. När vi gått därifrån ringde mäklaren 10 minuter senare och sa att han bestämt sig för att låta oss få hyra lägenheten om vi ville. Vi blev lite chockade över att allt gått så fort så vi bad om att få fundera ett par timmar, vi valde sedan att tacka nej pga av att man va tvungen att hyra den minst ett år (man fick dock hyra ut den i andrahand om man ville). Så på typ 1½ timme gick vi från att ringa på lägenheten till att ha fått den, sen ytterligare 2 timmar till att ha tackat nej. Här går det undan!

Hoppas bara att vi får tag i en annan, bättre lägenhet nu bara. Men det verkar ju lite som att norskar är ute i sista sekund när det gäller både att anställa folk och hyra ut lägenheter så det ska nog gå bra! :P

Imorgon blir det förhoppningsvis sol så vi kan bada :)

Trevlig helg!

/Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0