2010.06.14

Idag är det måndag, jag och Micke sov länge. Sen gick vi ut o gick runt stågån innan vi käkade gröt till frukost/lunch. Nu ska vi snart gå en sväng till gymmet o träna lite. Halv två är det en bra match i VM mellan Danmark och Holland.

Ikväll har jag själv match mot Mjölby, veckans match i Corren är det också så jag hoppas verkligen vi vinner och att det går bra för mig! Igår hade vi det jättetrevligt med laget i vårdnäs, vi började dagen med att paddla motströms (jobbigt!!) i en timme, till ett vindskydd där vi käkade pastasallad och pratade massor. Just det på vägen lyckades jag och Maria bli attakerade av en galen fiskmås som vi skulle ta ett kort på för att den låg fint på en sten. Det vi inte såg var att hon ruvade på sina ungar :P haha så vi satt o viftade med våra paddlar tills fiskmåsen gav sig. hehe. Nu kommer vi vara rädda för fiskmåsar föralltid.

När vi hade käkat och suttit där ett tag kände vi att det var dags att paddla tillbaka. Hem tog det bara 15 min för vi gled med strömmen, skönt! Två av tjejerna i laget (nämner inga namn) tyckte det var en bra strategi att köra sicksack både dit och hem. Dom lyckades krocka med stenar, träd och andra kanoter ett antal gånger ;)

När vi kom tillbaka var det dags för en slags bana i skogen där man skulle lösa olika uppgifter inom laget, vi var minst sagt grymma. Roligast var u-båten när många blev dyngsura. Man skulle hålla för ett antal hål medan några skulle fylla på röret med vatten tills en boll kom upp längst upp. När vi var klara släppte alla hålen och så klart sprutade vatten ur hålen.

Efter hinderbanan spelade vi fotbollstennis över ett vollybollnät, sen började det regna så vi satte oss i ett lusthus och lekte lite. När det slutade regna spelade vi lite till. Sen grillade vi och spelade kubb.

Tack Marre och alla andra som var med :)

Nu är det dags för träning! Lägger kanske upp lite bilder från grillningen senare!

/Cicci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0