Koh Chang

Till slut fick vi komma ifrån sjukhuset och därmed även Bangkok. Vi tog en direkt en taxi till busscentralen för att ta en buss ner mot Trat, där färjan till Koh Chang avgår ifrån. Vi hade tur och kom med en buss endast en halvtimme efter att vi kom till busscentralen och fem timmar senare, omkring halv sju, var vi framme i Trat. Eftersom vi trodde att det skulle bli för sent för att åka vidare mot Koh Chang så var planen från börja n att övernatta i Trat. Men när vi kom fram visade det sig att det gick en färja vid halv åtta så vi tänkte att det kunde vara skönt att komma ända fram!

Väl på färjan hade vi egentligen ingen aning om hur lång tid den skulle ta eller vart vi skulle ta vägen sen, men vi hörde att det satt några andra svenskar en bit ifrån oss så vi frågade de om de visste hur lång tid båten skulle ta, det visste de inte! Haha. Men däremot så hade de bokat boende några nätter på ett ställe vid White sands beach så vi pratade lite med de och det slutade med att vi också hängde på till samma ställe för att höra om de hade något ledigt boende till oss. Svenskarna visade sig iaf vara tre st i 40-50 års åldern hemmahörande i Norrtälje, riktigt trevliga faktiskt. J

När vi kom fram till stället där de hade bokat boende visade det sig att de hade en bungalow ledig även till oss. Vi bestämde oss för att boka tre nätter och fick därmed även lite rabatt. J

De två nästkommande dagarna spenderades i White sands beach, vädret var hyffsat första dagen och riktigt fint andra dagen (förutom på eftermiddagen då det regnade lite..). På dagarna höll vi till mestadels på stranden och tog det allmänt lugnt eftersom Cicci fortfarande behövde återhämta sig. På kvällarna gick vi ut och åt på restaurang och hann även med att kolla in utbudet av shopping som fanns. Vi bestämde oss för att vi ville byta boende efter de nätterna vi bokat och gick därför runt och tittade på olika alternativ, båda ville gärna ha pool men då blev det genast lite dyrare. Vi funderade även lite på om vi skulle byta strand och åka nedåt på ön men vi visste inte hur de andra stränderna var.

När vi vaknade på morgonen hade vi fortfarande inte bestämt oss för om vi skulle stanna eller åka neråt. Men vid frukosten träffade vi dom andra svenskarna och då hade de dagen innan hyrt mopeder och tittat in de andra stränderna. De tipsade oss om Kai Bae beach som de tyckte var fin. Så vi bestämde oss efter frukosten att checka ut och åka mot Kai Bae.

Väl framme hade vi åter igen ingen aning om vart vi skulle ta vägen men beslutade oss för att gå ner mot stranden och se vart stranden var finast och leta boende. Andra stället vi tittade på hade jätte mysiga bungalows som var riktigt fräscha till ett bra pris. Ett stort plus som vi inte visste när vi bestämde oss var att de hade en grymt nice pool! :)

De två dagarna vi bott här har det varit riktigt fint väder. Vi har legat på stranden och vid poolen i princip hela tiden. Igår kväll var vi ute och åt på ett ställe där man fick steka och koka sin egen mat vid bordet. Det var lite roligt men kanske inte något vi gör om J.

I morgon har vi tänkt hyra mopeder för att spana in resten av ön. Det finns en hel del stränder söderut så vi tar en heldag på mopederna med sol och bad längs vägen. Med andra ord hoppas vi på fint väder även i morgon! :)

Det här inlägget skulle egentligen ha lagts ut igår men vi fick inte tag i nått internet då så det kommer nu istället. Mer info om dagen på mopederna kommer imorgon! :)