Krabi!

Hej!

Just nu sitter vi på restaurangen där vi bor vid Aonang beach, Krabi. Vi har varit här två nätter hittills och allt har varit kanon.

När vi kom fram hit från Koh Samui var klockan ca 14:00, det var ingen lång flygning direkt, upp och sen nästan direkt ner för att landa. :P Men det var skönt att slippa sitta 10 timmar på en buss!
På eftermiddagen gjorde vi inget särskilt, mest gick runt och tittade på stranden och så.. På kvällen åkte vi in till Krabi stad då taxichauffören som körde oss från flyget sa att det var en stor marknad där tre dagar i veckan. Dock så var det inget märkvärdigt och inte alls så stort som vi förväntat oss, är inte ens helt säkra på att vi åkte till rätt markand. haha. :)

Igår hyrde vi alla en longtail-båt tillsammans och åkte ut till tre olika öar, Chicken Island, Tub Island och Poda. Det var en riktigt lyckad dag med mycket sol och bad på riktigt fina stränder och även riktigt bra snorkling vid Chicken Island. :) På kvällen gick vi ut och åt för att sedan gå och spela biljard, riktigt skoj även om kvalitéen på spelet var varierande. ;)

Imorse åkte Martin, Rickard, Danne och Anders (en norrlänning som Danne, och vi, hängt med senaste tiden) till Phi Phi. Vi valde att stanna kvar här och ta en longtail-båt till Phra nang beach som ligger en bit söderut och endast kan nås med båt, mat kunde man köpa ur båtar som låg längs stranden. Även den stranden var riktigt fin så det blev en hel del sol och bad även idag! :)

Vädret har varit kanon hela thailandsvistelsen, bortsett från nån dag på Koh Chang, vi hoppas verkligen att det håller i sig trots att regnperioden ska börja här snart.. Men vi hoppas den blir "försenad" eftersom de hade så dålig väder här för några veckor sen!
Krabi är iaf riktigt fint och väldigt häftigt omgivning med branta klippväggar som omger stränderna och höga "torn" som sticker upp ur havet!

Nästa destination blir med största sannolikhet Koh Lanta, vi beger oss nog dit antingen imorgon eller i övermorgon.

Ha en fortsatt trevlig dag! Vi hade tänkt lägga upp ett gäng bilder eftersom internetuppkopplingen verkade ganska bra här, men självklart så vill den inte alls nu. Vi gör ett försök med nån bild straxt men ha inte för höga förhoppningar :P