Moped och paddling

Vi bestämde redan kvällen innan att vi skulle hyra moped för att kolla in resten av ön och dom andra stränderna. Vi gick upp skapligt för att äta frukost och sen packade vi grejerna och gick och hyrde varsin moped för hela dagen.  Vi började med att åka och tanka innan vi gav oss iväg.

Efter några uppförsbackar kom vi fram till en utsiktsplats där vi stannade för att ta några bilder på den fina utsikten. Efter det möttes vi av några fler uppförsbackar innan det var dags för nedförsbackar på andra sidan höjden.  På andra sidan fann vi Lonely beach vilket visade sig vara en mycket fin strand med riktigt klart och fint vatten. Här stannade vi nån timme för sol och bad. Vi inhandlade även en frisbee för att ha något att göra på stranden och i vattnet!

Vi åkte sedan vidare ner mot Bang Bao beach. Först kom vi till en liten fiskeby med samma namn så vi trodde att stranden skulle ligga där. Vi gick runt och kollade lite på marknaden som fanns där och åt lunch innan vi insåg att stranden låg lite längre söder ut. Dock var denna strand inget vi gillade jämfört med dom andra så vi åkte granska snart tillbaka till Lonely beach där vi spenderade resten av dagen.

Idag hyrde vi en kanot för att kolla in en av de små öarna som ligger precis utanför stranden där vi bor. När vi kom dit såg vi att det var ganska stenigt så vi paddlade vidare, ännu en gång mot Lonely beach. Där var vi några timmar innan vi paddlade tillbaka och lämnade kanoten och käkade lunch på restaurangen där vi bor. Båda vart helt slut efter paddlingen så det satt fint med mat. :) Efter maten lade vi oss några timmar i poolen innan vi gick till restaurangen för att äta glass.

Nu har vi precis varit och ätit middag och ska ta en lugn slapp kväll med film och godis här hemma i vår bungalow. Idag flyger även Martin och Rickard mot Thailand och på onsdag kommer dom ut till oss på Koh Chang. Hoppas resan går bra för er :)

Ha det bra alla andra där hemma! Bilder kommer snart!