In Cape Town

Hej!

Vi sitter just nu pa ett internet cafe i Kapstaden. en kort sammanfattning av de resan hit och de forsta dagarna:

Allt borjade med att vi fick skjuts upp till Arlanda av Jonny (Ciccis pappa), dar vi motte upp Erik och Emelie. Efter nagra timmar pa Arlanda borjade var langa resa med flyg till Doha, Qatar. Flygningen gick bra men val pa flygplatsen borjade vi med att tappa bort Erik och Emelie i ca 2 timmar! Vi hamnade namligen pa olika transferbussar fran flyget till terminalen. Erik och Emelie fick aka med bussen innan oss.. Nar vi sedan kom till terminalen hittade vi inte de andra sa vi gick igenom sakerhetskontrollen... Det visade sig till slut att var buss kort om deras buss och darfor kom vi fore de andra! Detta ledde till att vi antog att Erik o Emelie hade gatt darifran medan de i sin tur trodde att det hant nagot med var buss eftersom vi aldrig kom... haha.

Nar vi val hittade varandra gick allt bra och vi spenaderade resten av natten pa flygplatsen. Flyget fran Doha till Cape Town gick aven den bra och denna gang holl vi koll pa varnadra :) Val framme i Cape Town vantade taxin pa oss. Nar vi kom till hotellet var alla valdigt trotta sa vi bestamde oss for att ata pa hotellets restaurang innan det var dags att sova.

Forsta heldagen bad pa bla himmel och 30 grader. VI bestamde oss for att ta taget ner mot Simons town med avhopp vid Muizenberg for sol och bad samt ett avhopp vid Kalk bay for fish and chips. Nar klockan narmade sig sex tog vi taget tillbaka till Cape Town.

Idag hade vi hort att vadret skulle vara lite samre sa vi tankte fa lite nodvandiga saker utrattade, det borjade dock med tva timmars somn vid poolen efter frukostbuffen. Nar vi vaknat till akte vi till Drifters Inn dar vi ska paborja varan tur pa lordag for att bekrafra att vi var har. Efter det gick vi pa stan en svang for att sedan atervanda till poolen eftersom vadret var riktigt bra aven idag :)

Nu ikvall ska vi dricka lite Smirnoff och spela kort pa hotellet. Ska forsoka lagga upp lite bilder i ett nytt inlagg nu, vi far se om det fungerar eller om uppkopplingen ar for seg ;)

Hoppas ni har det bra hemma!