Tioman Island!

Hej!

En liten uppdatering om vad vi gjort sedan sist vi hade möjlighet att skriva:

Fredagskvällen i KL, china town spenderades med en del shopping på marknaden där.. Trånga gator fulla med märkeskläder, klockor, skor och liknande. Givetvis allt jättefejk men riktigt billigt! :) Köpte några badshorts, linne och ett par sneakers. Gick väl på totalt 200 kr ungefär. :)
På lördagen skulle vi åka ut till Tioman Island men först bestämde jag mig för att åka och köpa en systemkamera, en Sony alpha A33 blev det, riktigt nöjd än så länge! :)
När vi väl kom iväg lyckades vi ta fel buss så vi fick åka buss i typ en timme för att sedan ta tåget tillbaka tio minuter för att komma till busstationen dit vi skulle från början. Väl där hade vi precis missat en buss till Mersing så vi var tvugna att vänta drygt två timmar på nästa buss. När bussen kom och vi åkt ca 40 min gick bussen sönder så vi fick sitta o vänta på en mekaniker typ en timme... 'Som ni förswtår så gick inte saker o ting helt vår väg. haha!
Till slut kom vi iaf fram till Mersing runt 22:15 där vi övernattade för att ta färjan ut till Tioman Island dagen efter.

Här ute på Tioman har vi spenderat de senaste dagarna på östsidan, vi bodde på The beach hut, ett riktigt skönt ställe! Ingen lyx direkt, men riktigt skön avslappnad stämning och mycket trevligt folk! :) Stranden där var även utmärkt för surfning så vi hyrde surfbrädor en dag för att testa, grymt kul och jobbigt men inte så lätt! :P
Annars har dagarna mest bestått av sol, bad och slappande.

Nu idag åkte vi tillbaka till västsidan av ön och Tekek, det största samhället här på ön. Här har vi tänkt att vara fram tills på lördag eller söndag då vi tänkte leta oss tillbaka till KL igen. Stränderna här är fina och det ska vara bra dykning och snorkling. Så nu på eftermiddagen tänkte vi prova snorkla lite innan vi ska ut och äta ikväll.
Vi har iaf AC på rummet här så det ska bli skönt att slippa värmen och den höga luftfuktigheten när vi ska sova, men jag antar att vi inte ska klaga! ;)

Hoppas ni har det bra där hemma! På torsdag åker, om en vecka, åker vi till Bangkok, men förhoppningsvis ska vi kunna uppdatera ganska bra den närmaste veckan :)